FAQ

Veel gestelde vragen

1 verkooplocaties
1.1 waar kan ik de producten zien, passen, proberen?

Naast verkoop via onze webwinkel hebben wij een samenwerking opgezet met Zorgdiscounter.com 

Zorgdiscounter heeft 2 winkels met showroom in Den Haag, en medio december 2019 ook winkels (met werkplaats voor kleine reparaties) in  diverse ander regio's.

Zorgdiscounter verkoopt nieuwe en gebruikte zorg- artikelen en heeft ook een gedeelte van onze artikelen in hun programma opgenomen. 
Neem gerust contact met hen op als u onze artikelen wilt aanschaffen.

Zorgdiscounter Loosduinen
Loosduinsehoofdstraat 196
2552 AL Den Haag
[email protected]
T: 070-7370879
Openingstijden: Di t/m Za  van 10.00 tot 17.00
Bezorging van artikelen doen zij met eigen vervoer en personeel in de regio Haaglanden.

Zorgdiscounter Loevesteinlaan
Loevesteinlaan 480
2533CG Den Haag
[email protected]
T: 070-7371081
Openingstijden: Ma t/m Za  van 10.00 tot 17.00
Bezorging van artikelen doen zij met eigen vervoer en personeel in de regio Haaglanden.

Zorgdiscounter Almere
Markt 64
1354 AX Almere
[email protected]
Telefoon: 036 7856976
Openingstijden: Woe t/m Za 11.00 tot 17.00
Bezorging van artikelen doen zij met eigen vervoer en personeel in de regio Almere.

Zorgdiscounter IJmuiden 
plein 1945,  nr 50
1971GC IJmuiden
[email protected]
Telefoon: 025 5578300
Openingstijden: Di t/m Za 10.00 tot 17.00
Bezorging van artikelen doen zij met eigen vervoer en personeel in deze regio.

Zorgdiscounter de Kempen Waalre
Eindhovenseweg 56
5582HT Waalre
[email protected]
Telefoon: 040 368 8275
Openingstijden: Di t/m Za 09.00 tot 17.00
Bezorging van artikelen doen zij met eigen vervoer en personeel in deze regio.

2 Bestellen
2.1 hoe bestel ik?

Eenvoudig! Zoek het product (en kies de kleur als dat mogelijk is). Standaard staat het aantal op 1 stuks, dit kan je aanpassen als je meerdere stuks tegelijk wilt bestellen.
Klik dan op 'bestel', je kunt dan rechtsboven zien wat er in je boodschappenwagentje is geplaatst. Je kunt ook teruggaan naar de webshop om andere artikelen toe te voegen.

Je kunt altijd terug naar het 'boodschappenwagentje' gaan en het product verwijderen.

2.2 kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Natuurlijk, maar zorg ervoor dat je snel reageert en ons een email stuurt of opbelt, voordat we de bestelling hebben verzonden.

3 Export naar andere landen
3.1 Verstuurt Mobinova ook naar landen buiten Nederland?

Ja, naar alle landen binnen Europa. Wij hebben vooral klanten in Duitsland, België, Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, Engeland, Ierland en Polen.
Maar wij verzenden ook naar Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Griekenland en de Oost-Europesche landen.
Ook naar Rusland, de Oekraïne en andere regio's kunnen wij versturen.

Kom je uit een ander land, neem dan contact met ons op. Waarschijnlijk kunnen wij dan ook een redelijk verzendtarief aanbieden.

4 Verzendkosten
4.1 Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

Voor kleine bestellingen binnen Nederland betaal je € 4,95, voor grotere bestellingen betaal je € 7,50
Als de bestelling een bedrag van € 100,- overschrijdt en binnen Nederland is, dan berekenen wij geen verzendkosten.

Voor bestellingen naar andere landen, klik hier voor verzendtarieven

5 Betaalmethodes
5.1 Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Diverse betaalmethodes bieden wij aan, kies jouw favoriete methode uit de selectie die getoond wordt tijdens het betaalproces. 

Je kunt betalen met een aantal methodes die in bepaalde landen populair zijn zoals IDeal, Sofort Banking, Bancontact en Dotpay. Deze betalingen worden direct verwerkt en er is dus geen vertraging in verzending.
Een gewone overboeking kan natuurlijk ook, hou er dan rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat de betaling bij ons is aangemeld. Wij versturen de bestelling pas nadat de betaling door ons is ontvangen.

Daarnaast accepteren wij betalingen met de belangrijkste kredietkaarten zoals Visa, Mastercard en American Express.

Paypal kun je ook gebruiken, deze betaling wordt meestal ook direct uitgevoerd en aan ons bevestigd.

Bij afhaling van een bestelling in onze vestiging in Aalsmeer kun je onze PIN automaat gebruiken en natuurlijk ook contant betalen.
Als je de bestelling wilt komen afhalen, maak dan een afspraak voor een dag en een tijd!

6 Garantie
6.1 Welke garantie is van toepassing?

Voor alle bij Mobinova gekochte artikelen geldt dat de wettelijke garanties van toepassing zijn. Dit wil zeggen dat een artikel moet voldoen aan datgene wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. 
De standaard garantietermijn is 1 jaar, maar we houden natuurlijk rekening met de verwachte levensduur van een artikel.

Wij staan er voor in dat onze artikelen voldoen aan de vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. 

De wettelijke garantie geldt uitsluitend indien je over een aankoopbewijs beschikt, dit kan de rekening zijn maar ook een (kopie) bankafschrift. Je dient ons wel onmiddellijk op de hoogte te stellen indien een artikel niet goed functioneert or kapot is gegaan. Deze melding kan telefonisch gedaan worden, maar wij raden aan om dit per email te doen. 

Garantie is uitgesloten indien de producten beschadigingen vertonen als gevolg van aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen.

Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Natuurlijk doen wij dat in overleg met de klant.

Een uitzondering wordt gemaakt op artikelen die onderhevig zijn aan slijtage zoals banden, zittingen, kabels, accu's en beschadigingen die zijn ontstaan door het gewoon gebruik van het artikel.

7 Klachten
7.1 Wat doe ik als ik een klacht heb?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We verzoeken je om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]

In overleg met de klant kunnen wij dan de volgende opties bieden:
- Wij sturen het benodigde reserve onderdeel kosteloos toe.
- Het product wordt door ons opgehaald, gerepareerd en weer teruggestuurd naar de klant.
- Wij halen het product terug en storten het betaalde bedrag voor aankoop terug aan de klant.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr
Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

8 Retouren
8.1 Wat te doen als ik de bestelling wil terugsturen?

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd, dit geldt alleen voor bestellingen verstuurd naar een Nederlands afleveradres. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Mobinova geretourneerd moeten worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via [email protected]

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Mobinova is niet aansprakelijk voor importheffingen of andere belastingen als het een afleveradres buiten de Europesche Unie betreft.

Het Modelformulier voor herroeping kun je hier downloaden.

9 Onderhoud
9.1 Moet ik een onderhoudscontract nemen?

Een onderhoudscontract is niet echt nodig.
Zulke contracten worden aangeboden van € 50,- tot wel € 150,- per jaar, onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage worden daarbij zelfs uitgesloten.

Onderhoud beperkt zich dus meestal tot het afstellen van (rem) kabels, een boutje of schroef vervangen, maar geen belangrijke ingrepen.
Veel goedkoper is het om even bij de lokale fietsenmaker langs te gaan, of het te vervangen onderdeel bij ons te bestellen.

Je hebt bij Mobinova een volledige garantie van 2 jaar op elk product, dus de belangrijkste klachten vallen toch al hieronder.

Is er een probleem wat je zelf niet kunt oplossen, dan kun je het product altijd naar ons opsturen. Wij doen de benodigde reparatie dan z.s.m. en sturen het product terug tegen geringe kosten. Neem contact met ons op en wij zorgen voor een passende oplossing. Ook ophaling van het product kunnen wij voor je organiseren.
Eventueel kunnen wij ook een vervangend leentoestel opsturen tegen een redelijk tarief.

Sommige gemeentes eisen dat je een onderhoudscontract aangaat met de leverancier als het product via de WMZ wordt aangevraagd. Zonde van het geld, je betaald het uiteindelijk zelf in de maandelijkse bijdrage.

10 BTW
10.1 Welk BTW tarief wordt berekend?

Op al onze producten is een tarief van 9% van toepassing, het BTW bedrag wordt vermeld op de factuur.

Dit BTW tarief wordt ook berekend op bestellingen van klanten buiten Nederland, maar binnen  de Europeesche Gemeenschap (EC).

Is de levering voorzien voor een land buiten de EC, dan wordt er geen BTW berekend, maar zal in het land van bestemming invoerrechten of nationale BTW belast worden door de lokale douane of douane-agent.

Klik hier voor een aanvraag voor teruggave van BTW als je het product zelf naar een land buiten de  EC transporteert.

11 Wmo en Pgb
11.1 Heb ik recht op een vergoeding via Wmo of Pgb?

Een ondersteuning via de wet Wmo/Pgb is afhankelijk van het artikel dat je nodig hebt.
Voor een rollator is geen vergoeding mogelijk, je wordt geacht deze aankoop zelf te betalen